Subject: Elektrilevi OÜ Sangaste AJ teenindustee
From: Aivar Põllu <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Erko Einmann" <[email-masked]>, "Kairit Hein" <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Aug 2025 15:44:05 +0300

Lp Transpordiameti esindaja hr Herkki Rõõm

Nordwood Group OÜ 14.04.2025 taotluse alusel on Transpordiamet väljastanud 
17.04.2025 nr 7.1-1/25/6090-2 Otepää vald Lauküla küla Sangaste alajaam 
kinnistu ristumiskoha ehitamise nõuded uue Elektrilevi OÜ Sangaste 110/10 kV 
alajaama ristumiskoha ühendamiseks riigiteega nr 69 Võru-Kuigatsi-Tõrva tee 
km 39,783 (lisa 1).

Elektrilevi OÜ läheülesande ja Transpordiameti poolt väljastatud tingimsute 
järgi koostas Nordwood Gruop OÜ alltöövõtja ALK OÜ põhiprojekti "Sangaste 
alajaam (55701:001:1206) kinnistu ristumiskohtriigiteega 69 
Võru-Kuigatsi-Tõrva tee km 38,783" (lisa 2), millele Transpordiamet andis 
18.07.2025 heakskiidu.

Põhiprojekti käigus projekteeriti Sangaste alajaama teenindamiseks 
riigiteega 69 Võru-Kuigatsi-Tõrva tee ristumiskohta km 38,783 uus mahasõit. 
Ühtlasi nähti ette vastavalt Transpordiameti tingimuste punktile nr 2 
olemasoleva ristumiskoht km 39,703 mahasõidu likvideerimine.

Projekti ülevaatuse käigus ilmnes asjaolu, et Elektrilevi OÜ (kinnistuosa 
ostja) ja Laadaplatsi kinnistu (kinnistuosa müüa) vahel on sõlmitud 
13.10.2022 notariaalne võlaõiguslik kokkulepe teeservituudile ristumiskoha 
39,703 kasutamiseks kinnistule juurdepääsemiseks järgnevatel tingimustel:

9.1. Müüja ja Ostja lepivad kokku, et Müüja ja Ostja seavad lepingu esemele 
hiljemalt Asjaõiguslepingu sõlmimisel avalikult teelt juurdepääsu tagamiseks 
tasutateeservituudi Kinnistu igakordse omaniku kasuks, alljärgnevatel 
tingimustel:
9.1.1. Müüja kasuks seatav teeservituut peab tagama nii Müüjale kui ka Müüja 
poolt volitatud kolmandatele isikutele takistamatu ööpäevaringse tasuta 
juurdepääsu Laadaplatsi kinnistule igasuguste transpordivahenditega ja 
sõidukitega vastavalt teeservituudi seadmise lepingule lisatavale plaanile 
(käesoleva lepingu lisa nr 3);
9.1.2. servituudi alale juurdepääsutee ja mahasõidu valitsevale Kinnistule 
rajab Ostja.
9.1.3. servituut ei välista teeservituudi ala kasutamist teeniva kinnistu 
omaniku või kolmandate isikute poolt ning teiste servituutide seadmist 
teeservituudi alale.
9.1.4. lepingu eseme igakordne omanik on kohustatud hoiduma tegevusest, mis 
takistab Kinnistu igakordse omaniku poolset teeservituudi kasutamist.
9.1.5. mõlemad pooled kohustuvad hoiduma tegevusest, mis võiks kahjustada 
teeservituudi alal paiknevat teed. Kui nimetatud kahjustused tekivad, siis 
nendekõrvaldamisega seotud kulud kannab kahjustuste tekitaja. Teed 
kasutatakse heaperemehelikult ja vastavalt selle otstarbele.9.1.6. 
teeservituut seatakse tasuta ja tähtajatult.

Olemasoleva mahasõidu km 39,703 likvideerimisega rikuks Elektrilevi OÜ 
notariaalset kokkulepet ja takistaks Laadaplatsi kinnistu omanikul 
sissesõidutee kasutamist.
Elektrilevi OÜ palub teid loobuda 17.04.2025 nr 7.1-1/25/6090-2 tingimustes 
toodud punktist nr 2, mis käsitleb olemasoleva mahasõidu likvdeerimist.

Head koostööd soovides

Aivar Põllu

Projektijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5349 4647 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Roheline 18, 61410 Tähtvere | elektrilevi.ee <http://energia.ee/>